We zijn gearriveerd! - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Fieke Visser - WaarBenJij.nu We zijn gearriveerd! - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Fieke Visser - WaarBenJij.nu

We zijn gearriveerd!

Door: schimmig

Blijf op de hoogte en volg Fieke

23 Januari 2012 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Nou, was een spannend dagje vandaag. Het is zover, papa en ik zitten in Belfast. Papa weliswaar maar tot woensdag, maar toch leuk dat hij mee is gegaan. Vanochtend om kwart voor 7 gingen we onderweg naar Schiphol. De reis verliep voorspoedig en op Schiphol hadden we nog zo'n 1,5 uur de tijd voor we het vliegtuig in konden. Ik vond het allemaal wel spannend, want ik had nog nooit gevlogen. Ik verwachtte iets heel sensationeels, zo'n vliegtuig waar je in kan wonen enzo, maar dat ging niet op. Ons vliegtuig was net een bus met vleugels en er gingen ook maar een stuk of 20 mensen mee. Maar ja, als het ding maar vliegt. En ik moet iedereen die me gerustgesteld heeft gelijk geven: vliegen is leuk en absoluut niet eng. Het opstijgen vond ik het leukst, ging lekker hard, evenals bochten maken in de lucht. Heb wel veel last van m'n oren gehad, vooral tijdens het landen, maar verder was het helemaal niet vervelend.

Toen we op het vliegveld aankwamen, gingen we met een bus naar het stadscentrum en vanaf daar met een andere bus naar Stranmillis College. We werden ontvangen door een vrouw van die school waar ik al mailcontact mee had gehad en die bracht ons naar een andere vrouw om dingen te regelen enzo, zoals de sleutel van mijn kamer. We mochten nog eten gaan halen in de kantine die eigenlijk gesloten was, omdat we zo lang gereisd hadden. Ze waren allemaal heel aardig.

Nadat alles in orde was, zijn we mijn kamer gaan bekijken. Ik zit in een studentenflat op de derde verdieping. De meisjes op mijn galerij zijn allemaal heel aardig, maar het pand is een beetje een oud krot. M'n kamer was nogal stoffig en als je tv wil kijken moet je naar het hoofdgebouw. Nou, dacht ik, zolang ik maar internet heb red ik me wel. Helaas was dit ook niet het geval, want m'n laptop wilde steeds geen verbinding maken met het netwerk. Gelukkig is er hier ook een IT-afdeling en is het nu wel gelukt.

Om 4 uur had ik een bijeenkomst met een oud-student die hier van alles regelt, twee andere uitwisselingstudenten uit Oostenrijk en Polen en een aantal "student-buddies". Dat zijn studenten die uitwisselingsstudenten een beetje wegwijs maken en waar je ook vragen aan kunt stellen enzo. Dat was wel gezellig. Om half 6 zijn we gaan eten in de kantine. Ik kan daar elke dag gaan ontbijten en avond eten, want dat zit bij de huurprijs inbegrepen. Het ontbijt zal ik morgen pas meemaken, maar het avondeten was goed. Ze hadden verschillende maaltijden, zowel gezond als ongezond. Ook kon je kiezen uit verschillende desserts en fruit. Dat is dus allemaal wel goed geregeld.

Na het eten ben ik met papa naar mijn kamer gegaan en heb ik alles uitgepakt en een plaatsje gegeven. Heb een paar foto's van m'n kamer gemaakt, die komen op Facebook te staan. Verder ga ik vanavond niet meer weg, want ben echt doodop. Gelukkig ben ik morgen nog vrij, want het programma dat op mijn rooster staat is alleen voor studenten die op het basisonderwijs lesgeven. Dat is wel fijn, want dan kan ik nog even gezellig met papa de stad gaan verkennen en wat inkopen doen. Ben heel stom vergeten handdoeken en dergelijke mee te nemen, dus ik kan me momenteel nog niet douchen. Morgen maar gauw even een supermarkt zoeken en ook even kijken hoe de busverbindingen naar het centrum lopen. Dus ben benieuwd!

Alle contacten ga ik deze week even via internet onderhouden, want ik krijg waarschijnlijk pas volgende week mijn Noord-Ierse simkaart. Dus sms'en doe ik nu alleen even met de elite. Maar ja, ik heb nu gelukkg internet (en hopelijk ook blijvend), dus zal vaak genoeg op Facebook zitten en hier weer wat posten. Tot de volgende keer!

  • 23 Januari 2012 - 20:38

    Angela:

    hee fieke !
    ik vind het heel erg leuk om te horen dat alles goed is gegaan! en dat het daar ook tot nu toe leuk is. ik ga je zeker volgen op deze site dat vind ik wel heel erg leuk haha! ik spreek je snel weer fieke! xxxxx Angelaaa

  • 23 Januari 2012 - 20:52

    Fieke Visser:

    Heeeey!

    Ja, moet je zeker doen, vind ik ook leuk! :D En ik mis Winterswijk wel hoor, wil zeker over een maandje weer een weekend thuiskomen! :)
    xxx

  • 23 Januari 2012 - 21:00

    Annick:

    Fijn dat je een goede reis hebt gehad!
    Jammer dat je verblijfplaats enigszins stoffig is, maar ik neem aan dat dat wel te overleven valt.
    Veel plezier morgen op je vrije dag!!

  • 23 Januari 2012 - 21:01

    Fieke Visser:

    Joaaah, een keer goed blazen maakt al een heel verschil!

  • 23 Januari 2012 - 22:20

    Naomi:

    slaap lekker vannacht in je krot haha en veel plezier met je pa morgen! xx

  • 24 Januari 2012 - 13:28

    Leo:

    klint erg positief allemaal, gelukkig maar.
    Maak er maar wat leuks van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Belfast

Belfast

Recente Reisverslagen:

07 Maart 2012

Tot zover de stageplaats. Nu: stage, deel 2.

23 Februari 2012

Aan de slag met stage

03 Februari 2012

Eerste lesweekje zit er alweer op!

31 Januari 2012

Aan de bak

29 Januari 2012

Het eerste weekend over de Noordzee
Fieke

Actief sinds 16 Jan. 2012
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 11767

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2014 - 25 Oktober 2014

Amerika

23 Januari 2012 - 02 Juni 2012

Belfast

Landen bezocht: