Zo, we komen eindelijk wat verder met informatie - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Fieke Visser - WaarBenJij.nu Zo, we komen eindelijk wat verder met informatie - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Fieke Visser - WaarBenJij.nu

Zo, we komen eindelijk wat verder met informatie

Door: schimmig

Blijf op de hoogte en volg Fieke

26 Januari 2012 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Was een vermoeiend dagje gisteren. Eerst heb ik een belangrijke les geleerd bij het ontbijt: neem nooit havermoutpap. Gatverdamme, dat was dus echt niet te vreten. Heb mooi wat scones gekocht, hoef ik ook niet zo vroeg op te staan voor het ontbijt.

Nadat ik de havermoutpap overleefd had, moest ik om half 10 bij een bijeenkomst zijn. De andere uitwisselingsstudenten en ik zouden gaan kennismaken met een vrouw die ons hier coördineert. Het was wel interessant, we kregen een boel informatie over ons programma hier en dergelijke. Daarna kregen we een rondleiding door de bibliotheek, dat was heel saai. Toen moesten we nog langs het Student Support bureau, waar ze je kunnen helpen als je ergens mee zit. Hierna was het eindelijk lunchpauze en kon ik even uitrusten op m'n kamer. Helaas hield het nog niet op, want daarna hadden we nog een bijeenkomst met die coördinator en nog met iemand van de IT. Al met al duurde het van half 10 tot 4 en ik was helemaal gaar. Maar ja, ben wel wat dingen wijzer geworden. Vanaf maandag heb ik 3 weken les. Mijn rooster is wel fijn, want ik heb elke dag maar 1 les en op donderdag heb ik niks. Vanaf 20 februari moet ik 6 weken stage lopen. Daarna is het 3 weken vakantie, dan nog 3 weken les en tenslotte nog wat afsluitende dingen zoals je beoordelingen enzo.

Daarnaast heb ik ook informatie gekregen over het ontvangen van bezoekers. Mensen die hier naartoe willen komen, kunnen goedkoop een kamer op de campus krijgen, maar ik geloof dat ik maar 3 bezoeken per maand mag hebben. Ik kan dus niet iedereen die wil komen een goedkope verblijfplaats garanderen, maar er zijn hier ongetwijfeld ook genoeg hotels.

Dan over naar vandaag. Er was weer een bijeenkomst van 10 tot half 12 waarin de coörinator dingen ging uitleggen over onze stage. Qua wat je allemaal moet doen lijkt het best veel op Nederland. Zo moet je hier bijvoorbeeld ook lesplannen maken (gelukkig niet van 6 A4-tjes per stuk) en zijn er competenties. Het enige waar alle uitwisselingsstudenten zich zorgen over maken zijn de kledingvoorschriften. Hier op de universiteit maakt het niemand wat uit hoe je er uitziet, maar het schijnt dat de scholen echt heel erg streng zijn. Het Oostenrijkse meisje hier droeg vandaag bijvoorbeeld sneakers en dat mag al niet eens, net als oorbellen en spijkerbroeken. Dus dat wordt nog lachen, maar dat zien we dan wel weer.

Verder ga ik vandaag niet zo bijzonder veel doen. Om 1 uur loop ik even met de Chinese meisjes naar de supermarkt, omdat ik nog een en ander moet kopen en dan weten zij ook gelijk waar de supermarkt is. Daarna moet ik helaas nog wat schoolwerk doen voor Nijmegen, omdat ik daar nog niet aan ben toegekomen. Gelukkig wordt vanavond weer leuker, want dan hebben ze live-muziek in de studentenbar waar iedereen aan mag meedoen.

Dit was al mijn nieuws zover, tot de volgende update!

  • 26 Januari 2012 - 12:48

    Fieke Visser:

    Oké, en volgens m'n blog is het nu -6 en zit ik ergens in Rusland...?

  • 26 Januari 2012 - 13:53

    Leo:

    Nou, zo blijf je wel lekker bezig.
    Toch maar een mooi vvd mantelpakje kopen dus............

  • 26 Januari 2012 - 15:14

    Fieke Visser:

    Hahahahahahaha nee bedankt, ik wil liever niet op een zekere begrafenisondernemer uit Winterswijk lijken, hahaha!

  • 26 Januari 2012 - 17:03

    Hans Visser:

    Hallo Fieke,
    Leuke verslagen heb je gemaakt, ik ben benieuwd hoe je er uit ziet in een uniformpje.
    Ik spreek je morgen, groetjes, papa.

  • 27 Januari 2012 - 09:56

    Fieke Visser:

    Ik sms nog wel even hoelaat ik ongeveer op Skype ben! Tot morgen!

  • 27 Januari 2012 - 09:56

    Fieke Visser:

    Ik bedoel vandaag :')

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Belfast

Belfast

Recente Reisverslagen:

07 Maart 2012

Tot zover de stageplaats. Nu: stage, deel 2.

23 Februari 2012

Aan de slag met stage

03 Februari 2012

Eerste lesweekje zit er alweer op!

31 Januari 2012

Aan de bak

29 Januari 2012

Het eerste weekend over de Noordzee
Fieke

Actief sinds 16 Jan. 2012
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 11781

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2014 - 25 Oktober 2014

Amerika

23 Januari 2012 - 02 Juni 2012

Belfast

Landen bezocht: