Rustig dagje - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Fieke Visser - WaarBenJij.nu Rustig dagje - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Fieke Visser - WaarBenJij.nu

Rustig dagje

Door: schimmig

Blijf op de hoogte en volg Fieke

27 Januari 2012 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Ik heb vandaag niet zo heel veel nieuws te vertellen, het is lekker rustig zo voor het weekend.

Gisteren brak hier al helemaal de pleuris uit. Er is hier namelijk één mannelijke uitwisselingsstudent, uit Turkije. Die is hier ook sinds zondag of maandag, maar wilde gisteren ineens weer teruggaan naar z'n eigen land. Dus al die mensen hier die over alle regelingen gaan waren nogal over de zeik, want ze hebben net alles rond dat hij hier is. Maar ja, toen bleek dat hij z'n geld niet terug kon krijgen, heeft hij uiteindelijk toch besloten om te blijven.

Verder heb ik heel wat meegemaakt met de Chinese meisjes. Ik ging gisteren met hen naar de supermarkt en iets van 3/4 van het assortiment hadden ze nog nooit gezien. Zo wisten ze niet wat boter was en zagen ze een pot chipssaus voor dagcrème aan. We hebben er wel een half uur over gedaan om even een paar dingetjes te kopen, omdat ze alles wilden bekijken. Was best wel apart om te zien, blijkbaar zijn de vooroordelen over China toch waar.

Dan over naar vandaag. Ik heb dat stomme ontbijt weer lekker overgeslagen en ben om 10 uur met Babsi (Oostenrijk) en Marika (Polen) wezen ontbijten in Betty's Coffeeshop, waar je tenminste ook andere dingen hebt i.p.v. alleen havermoutpap en het 10.000 calorieën ontbijt. Om kwart over 2 gingen we ons in het hoofdgebouw laten registreren. We kregen een pasje en zijn nu officieel studenten aan de universiteit hier. Dat was ook het enige dat we vandaag hoefden te doen. Vanavond is er nog een feestje in de Students' Union van Queen's University, maar daar ga ik niet heen en de anderen waarschijnlijk ook niet. Het begint al om 7 uur en er wordt geen alcohol geschonken. Dus deze gelegenheid laat ik aan mij voorbij gaan, zodat ik morgen weer genoeg energie heb voor het volgende uitstapje. We gaan namelijk met de buddies naar het stadscentrum, om daar de weg een beetje te leren kennen. Ik ben daar al met papa geweest, dus weet al een beetje hoe alles er uitziet, maar het is natuurlijk anders met mensen die daar de weg precies weten. Dus ik ben heel benieuwd en jullie horen ongetwijfeld nog hoe het was!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Belfast

Belfast

Recente Reisverslagen:

07 Maart 2012

Tot zover de stageplaats. Nu: stage, deel 2.

23 Februari 2012

Aan de slag met stage

03 Februari 2012

Eerste lesweekje zit er alweer op!

31 Januari 2012

Aan de bak

29 Januari 2012

Het eerste weekend over de Noordzee
Fieke

Actief sinds 16 Jan. 2012
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 11784

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2014 - 25 Oktober 2014

Amerika

23 Januari 2012 - 02 Juni 2012

Belfast

Landen bezocht: