Aan de bak - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Fieke Visser - WaarBenJij.nu Aan de bak - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Fieke Visser - WaarBenJij.nu

Aan de bak

Door: schimmig

Blijf op de hoogte en volg Fieke

31 Januari 2012 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Zooo, ik heb inmiddels mijn eerste twee colleges hier gehad. Het begon allemaal al fantastisch gisteren. Ik zou les hebben van 9 tot 11 en ik stond netjes op tijd in het lokaal met de Chinezen. Er was alleen niemand anders. Geen studenten, geen docent, helemaal niks. Dus wij naar zo'n vrouw heen, maar die wist ook niet wat er aan de hand was, op het mededelingenbord stonden ook geen veranderingen... Nog eventjes in het lokaal gewacht, maar uiteindelijk toch maar weer naar die vrouw gegaan. Zij besloot ons mee te nemen naar een van onze coördinatoren om informatie te vragen, maar onderweg daar naartoe kwamen we ineens een student tegen die ook opzoek was naar dezelfde les. Het bleek dat het lokaal veranderd was, zo achterlijk. Dus uiteindelijk kwamen we een half uur te laat de les in, maar omdat dat niet onze schuld was maakte het niet uit. De les zelf ging over onderzoeken doen en de eisen waaraan een onderzoek moet voldoen. Het meeste had ik al wel geleerd in Nijmegen, dus het was niet echt vernieuwend.

Die middag ben ik opzoek gegaan naar Tesco's. Die supermarkt moest dichterbij en goedkoper zijn dan Dunnes, maar het maakte eigenlijk niet veel uit. De mensen hier zijn trouwens zo sloom met afrekenen. Ze gaan eerst al hun boodschappen inpakken (dat doen ze met 300 plastic zakjes, voor zo'n beetje elk artikel pakken ze een nieuw zakje) en daarna rekenen ze pas af. Gelukkig had ik maar een paar dingen, dus ik kon gauw weer terug naar de campus. Daar heb ik de was gedaan en beetje zitten niksen. Gisteravond was de Refresher's Party in de studentenbar. Alle drank was 1,5 pond en dat is echt het goedkoopste wat je hier zult tegenkomen. Het was een gezellige avond en ik was blij dat ik vanochtend uit kon slapen.

Dan over vandaag. Mijn les begon pas om 3 uur, dus tot die tijd heb ik gewoon een beetje gecomputerd en geprobeerd wakker te worden. Toen het eenmaal 3 uur was, bleek dat het vandaag ook weer groot feest was met de lessen. De Chinezen en ik kwamen rond 10 voor 3 het lesgebouw binnen, waar gelijk een van onze coördinatoren op ons af kwam gelopen. Het bleek dat het klaslokaal van vandaag ook veranderd was, inclusief de tijden. Het was van 2 tot 4 geworden i.p.v. 3 tot 5, dus we hadden al een uur gemist. Gelukkig werd dit wederom niet erg gevonden, want het was immers niet onze schuld. Ben benieuwd hoe het morgen gaat. De les van vanmiddag ging over professionaliteit en hoe je om moet gaan met bepaalde situaties in een klas, was wel interessant.

Nu ga ik zo eten en vanavond blijf ik lekker op m'n kamer. Er is een toga-party in de studentenbar, maar ik heb geen zin om in alleen een laken naar buiten te gaan en moet nog wat lezen voor de les van morgen. Moet morgen bovendien weer om 9 uur beginnen, dus dat wordt geen latertje vanavond.

Tot de volgende keer!

  • 31 Januari 2012 - 19:54

    Annick:

    Wat een zootje is het daar op die school!
    Ik kan me voorstellen dat je niet naar die toga-party gaat, het lijkt mij ook geen geweldige ervaring om in een laken rond te gaan lopen GG

  • 31 Januari 2012 - 19:55

    Anniek:

    Heee!
    Haha, goed geregeld daar allemaal of niet?! Fijn dat je al andere studenten hebt leren kennen! Grappig dat je een groepje Chinezen hebt leren kennen.. Ik leer hier namelijk vooral Koreaanse meisjes kennen! :P haha
    Heeel veel plezier nog daar en succes! Groetjes uit NY :)

  • 31 Januari 2012 - 20:13

    Angela:

    hee fieke ! leuk om dit allemaal te lezen! hoop dat je het daar erg naar je zin hebt!! en wat dom zeg met die lessen enz, dat ze daar zo laat mee aankomen of helemaal niet! lijkt wel een beetje op nederland hahaha!
    ik spreek je snel weer!! xxxxx lyms,

  • 31 Januari 2012 - 20:31

    Fieke Visser:

    Heey allemaal!!

    Inderdaad niet helemaal volgens plan allemaal, de anderen hadden er ook al last van. Maar ja, inderdaad vaak hetzelfde geneuzel in Nederland, wordt vast nog wel beter! ;)

  • 31 Januari 2012 - 22:10

    Leo:

    Hahahaha, lekker chaotisch dus.
    Doet Henny boy de planning?

  • 31 Januari 2012 - 22:27

    Fieke Visser:

    Hahahaha, je zou het haast denken!

  • 02 Februari 2012 - 09:54

    Jan Linders:

    Hi Fieke,

    You're a real blogger, aren't you -:) ? I'm catching up on my student blogs reading work and just read everything you told us about your first week in Belfast. Glad you arrived safely and you seem to be settling in quite nicely! Don't worry too much about ladies' evening dress, they're just showing off their Celtic roots: being able to endure cold weather, storm and snow without flinching -:) . Keep us posted!
    greetz, take care,
    Jan

  • 03 Februari 2012 - 16:04

    Fieke Visser:

    Hallo Jan,

    Bedankt voor je bericht! Verloopt hier inderdaad allemaal naar wens, aardige mensen ook.

    Tot de volgende keer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Belfast

Belfast

Recente Reisverslagen:

07 Maart 2012

Tot zover de stageplaats. Nu: stage, deel 2.

23 Februari 2012

Aan de slag met stage

03 Februari 2012

Eerste lesweekje zit er alweer op!

31 Januari 2012

Aan de bak

29 Januari 2012

Het eerste weekend over de Noordzee
Fieke

Actief sinds 16 Jan. 2012
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 11779

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2014 - 25 Oktober 2014

Amerika

23 Januari 2012 - 02 Juni 2012

Belfast

Landen bezocht: