Eerste lesweekje zit er alweer op! - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Fieke Visser - WaarBenJij.nu Eerste lesweekje zit er alweer op! - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Fieke Visser - WaarBenJij.nu

Eerste lesweekje zit er alweer op!

Door: schimmig

Blijf op de hoogte en volg Fieke

03 Februari 2012 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Zo, het is hier weer lekker weekend!

Ten eerste wil ik beginnen met het uitlachen van iedereen die in Nederland lekker in de sneeuw en kou zit. Mijn thuisfront schijnt inmiddels temperaturen te hebben bereikt van -12 en ik heb hier m'n winterjas nog niet eens aan. Lekker zonnetje vandaag, ik heb niks te klagen :D

Dan even een verslagje van de afgelopen dagen. Woensdagmiddag ben ik met Sonja (ook van de HAN, voor wie dat niet wisten) naar het centrum geweest. Een aantal nieuwe dingen gezien, panini gegeten en was heel gezellig allemaal. Die avond ben ik met Babsi en Marika naar zo'n ruimte hier boven de kantine geweest. Dat is een soort woonkamer waar ze ook een tv met dvd-speler hebben. Dat was wel heel leuk, aangezien we zelf geen tv hebben. Filmpje gekeken en wat gedronken en toen was de woensdag ten einde.

Gisteren was ik vrij. Ik moest alleen om half 1 even naar een soort bijeenkomst met zo'n man die hier over de stages enzo gaat. Hij legde mij en de Chinezen nog even wat laatste dingetjes uit, maar het was niet veel nieuws. Hierna besloot ik wat te gaan wandelen en de buurt te gaan verkennen. Ik ben allereerst richting Ashby Building gelopen. Dat is een soort klein centrumpje hier vlakbij. Niet veel bijzonders, maar was gewoon benieuwd wat daar allemaal voor winkels zaten. Sowieso the Chippie, wat één van de beste fish 'n chips zaken schijnt te zijn hier. Verder zag ik nog een pizzeria en een cupcake/milkshake bar, dus waarschijnlijk bezoek ik die straat nog wel vaker. Na deze ontdekkingen, ben ik teruggelopen en eens een andere afslag van de rotonde voor de school ingeslagen. Er bleken alleen maar woonwijken te zijn, maar was wel leuk om die typisch Britse huisjes een beetje te bekijken. Verder heb ik niet veel bijzonders uitgevoerd, lekker op m'n kamertje gehangen.

Vandaag was ook weer een dag vol verrassingen. Ben er ten eerste achtergekomen dat de plaatselijke Dominos Pizza hier tot 5 uur 's nachts pizza's komt afleveren, een faciliteit die er in Winterswijk sowieso niet is. Wel een leuk idee voor volgend weekend. Verder had ik vandaag twee lessen. De eerste vond plaats van 12 tot 1 en dat verliep allemaal probleemloos. Daarna zou ik echter nog een les van 2 tot 4 hebben, maar in het lokaal aangekomen kwam er ineens een heel andere man dan onze leraar aan. Hij zei dat er een fout was gemaakt in het rooster (alweer) en dat deze les helemaal niet hoorde te bestaan op vrijdag. Dit vond iedereen natuurlijk ontzettend jammer, want nu zijn we zomaar elke vrijdagmiddag vrij, wat je niemand toewenst. Ik ben naar de supermarkt gelopen en nu zit ik hier te wachten tot het etenstijd is over een goed halfuur. Vanavond ga ik waarschijnlijk even naar de studentenbar met Babsi en Marika, niet echt de stad in ofzo. Dat zal morgen wel weer gebeuren :)

Fijn weekend in de sneeuw allemaal!


  • 03 Februari 2012 - 21:03

    Petra:

    Hoi Fieke,leuk om het verhaal te lezen.Het is hier echt koud hoor."'s de temperatuur ong -10 tot -15.Vandaag begon het sneeuwen.
    Groeten van Petra en natuurlijk de rest van de familie.

  • 03 Februari 2012 - 22:05

    Fieke Visser:

    Hoi Petra!

    Ik hoorde het inderdaad al ja, wat een kou zeg! Hier is niks aan de hand, lekker zonnig en niet koud. Hoop voor jullie dat de temperaturen gauw weer wat gaan stijgen!

    Groetjes terug aan iedereen!

  • 04 Februari 2012 - 11:11

    Leo:

    Nou, bedankt voor het uitlachen, daar knap ik echt van op.
    Het wordt steeds kouder hier, niks aan, grrrrrrrrr.
    Nou, dat klinkt leuk allemaal, hopelijk blijft eea zo leuk.

  • 04 Februari 2012 - 12:02

    Fieke Visser:

    Hihi, alweer de nacht zonder vorst doorgekomen :D

  • 04 Februari 2012 - 18:27

    Riaenwim:

    hallo fieke vandaag even weer je verslag gelezen nou het is daar allemaal wel goed geregeld zeg wisten ze niet dat er ook nog wat stagieres de lessen moesten volgen
    wel leuk dat je straks daar voor de klas mag staan zal ik je even een net jurkje opsturen of moet het een driedelig kostuum zijn wel wat ouderwets he
    moest je ook nog de hartelijke groeten van oma doen hou haar ook op de hoogte van je avontuur
    groetjes

  • 04 Februari 2012 - 18:44

    Fieke Visser:

    Hooooi!!

    Bedankt, groetjes terug aan oma! :)

    Was inderdaad niet helemaal lekker geregeld allemaal, maar die vrijdagmiddag vrij vind ik niet zo erg, haha. En een jurk wordt me iets te veel van het goede! :P

    Tot de volgende keer!

  • 05 Februari 2012 - 15:49

    Snatertje:

    hoi fieke

    leuk om je verslag te lezen meid, en die vrijdag middag vrij, dat is wel het ergste dat je als student kan overkomen he, hoe kom je die middag nou toch weer door hihihi.Veel plezier met leren en leuke dingen doen, ik blijf je blog volgens.

    grts Linda moeder van Michelle

  • 05 Februari 2012 - 15:57

    Fieke Visser:

    Heeey!!

    Haha, ontzettend erg inderdaad, ben er het hele weekend kapot van geweest.

    Ik las trouwens op Michelle's FB over Muis! Sterkte ermee!!

    Groetjes!

  • 14 Februari 2012 - 15:04

    Jan Linders:

    Hi Fieke,

    Thanks for sympathizsng with us, suffering from extremely low temperatures and polar winds! Well, I can tell you, this is all over now, it's raining again and we didn't even have our elfstedentocht! My turn to sympathise with you, having been robbed of a decent Friday late afternoon lecture -:), h ow cruel can you be to students! Any Valentine's festivities in Belfast, did you already visit the Falls and Shankill roads neighbourhoods to see the 'murals' and to hear more about recent Belfast history? Tell us all about it next time, hope you're fine, greetz,
    Jan

  • 23 Februari 2012 - 20:41

    Fieke Visser:

    Hallo Jan,

    Sorry voor de late reactie! Hier is het weer nog steeds een stuk tropischer als in Nederland, haha. Heb verder nog niet veel aan sight-seeing gedaan hier, maar dat gaat ongetwijfeld goed komen. Thanks!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Belfast

Belfast

Recente Reisverslagen:

07 Maart 2012

Tot zover de stageplaats. Nu: stage, deel 2.

23 Februari 2012

Aan de slag met stage

03 Februari 2012

Eerste lesweekje zit er alweer op!

31 Januari 2012

Aan de bak

29 Januari 2012

Het eerste weekend over de Noordzee
Fieke

Actief sinds 16 Jan. 2012
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 11775

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2014 - 25 Oktober 2014

Amerika

23 Januari 2012 - 02 Juni 2012

Belfast

Landen bezocht: