Maandag en dinsdag - Reisverslag uit Vienna, Verenigde Staten van Fieke Visser - WaarBenJij.nu Maandag en dinsdag - Reisverslag uit Vienna, Verenigde Staten van Fieke Visser - WaarBenJij.nu

Maandag en dinsdag

Door: Fieke the Foul

Blijf op de hoogte en volg Fieke

14 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Vienna

Het weekend is voorbij, maar naar school zijn we nog niet geweest. Gisteren was een nationale feestdag en ook vandaag waren veel scholen nog gesloten. Oorspronkelijk was het de bedoeling om gisteren naar een museum te gaan, maar mijn hostess was helaas ziek. In plaats daarvan ben ik op pad geweest met Agnes, een collega van mijn hostess (al kenden ze elkaar nog niet) en Coriene, een andere deelneemster van de uitwisseling. We zijn naar Mount Vernon geweest, de plek waar George Washington gewoond heeft en waar hij ook gestorven is. We hebben zijn huis bekeken, het terrein waarop een boel dingen herbouwd zijn (slavenverblijven, stallen, de edelsmid en zelfs Washington's wc), en ook hebben we het graf van hem en zijn vrouw gezien in de tombe waarin ze samen begraven liggen. We kwamen hierbij net op het juiste moment aan, want er was iets bijzonders aan de gang. De hekken waren geopend en er werd een soort kleine ceremonie gehouden, wat een unieke gelegenheid bood om foto's te maken. Het was een interessant uitstapje en het omliggende terrein was ook ontzettend mooi. Veel bos met allerlei verschillende bomen, een groot meer om op uit te kijken... Erg mooi!

Zodra we uitgekeken waren, reed Agnes ons naar een buurt genaamd Alexandria. Deze buurt oogde een beetje ouderwets Amerikaans en zat vol met allerlei boetiekjes, bars en restaurants, erg leuk! We hebben wat gedronken bij een Ierse pub en daarna nog bij een nieuwe bar/restaurant. Tenslotte zijn we via een kleine haven terug gelopen naar de auto, om naar de supermarkt te gaan. Alleen dat is al een complete belevenis hier. Het aanbod is zo ontzettend groot dat het haast onmogelijk is om keuzes te maken. Na dit spektakel zijn we naar het huis van Agnes gereden om te dineren. Ze had een heerlijke pork roast gemaakt met daarbij salade, gele sperziebonen (verrassend lekker!) en bulgur. Als dessert voor het eerst carrot cake en red velvet cake gegeten, ook ontzettend lekker! Omdat Coriene en ik al besloten hadden dat we de volgende dag gingen winkelen, leek het makkelijker om ook de nacht bij Agnes door te brengen. Dit dan ook gedaan en voor het slapengaan nog gezellig wat gedronken met z'n drietjes. Het was een erg leuke dag!

Vandaag, de dinsdag, was dus gewijd aan winkelen. Agnes bleef thuis om dingen voor te bereiden, maar Coriene en ik mochten in haar auto naar de shopping mall touren, waar wij later vergezeld zouden worden door mijn hostess. De shopping mall was erg divers en bestond uit 3 etages. De 1e etage was helemaal gevuld met super dure winkels als Gucci, Chanel, Louis Vuitton, etc. Zoals jullie zullen begrijpen, ben ik daar niet lang geweest. De 3e etage was volledig gewijd aan eten, het meeste ongezond uiteraard. Heb geluncht met vegetarische loempia's en soep, voor mij te begeven naar de begane grond van het winkelcentrum. Hier zaten de winkels die toch een stuk beter bij mij pasten, en waar ik dan ook wat leuke spullen heb gekocht. Zodra we uitgekeken waren, ben ik met mijn hostess mee naar huis gereden waar ik het de rest van de middag wat rustig aan heb gedaan. Zojuist werd mij verteld dat we een bijzonder soort supermarkt zullen gaan bekijken waar ze alles hebben, en waar we tevens zullen gaan eten. Dan nog even zitten thuis en op tijd naar bed, want morgen is het vroeg opstaan voor de eerste schooldag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Vienna

Fieke

Actief sinds 16 Jan. 2012
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 11771

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2014 - 25 Oktober 2014

Amerika

23 Januari 2012 - 02 Juni 2012

Belfast

Landen bezocht: