De eerste ervaringen - Reisverslag uit Vienna, Verenigde Staten van Fieke Visser - WaarBenJij.nu De eerste ervaringen - Reisverslag uit Vienna, Verenigde Staten van Fieke Visser - WaarBenJij.nu

De eerste ervaringen

Door: Fieke theFoul

Blijf op de hoogte en volg Fieke

13 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Vienna

Hier een eerste bericht uit de USA! Het viel niet mee om er te komen, maar uiteindelijk zitten we er dan toch. Een verslag van de afgelopen 2 dagen:

Zaterdag, 11 oktober:
Om half 8 's ochtends met papa afgereisd naar Schiphol, waar om 12.55 de vlucht naar Washington Dulles vertrok. Althans, dat was de bedoeling. Er was een boel onduidelijkheid rondom de vlucht, er was vertraging en later was het zelfs onzeker of wel iedereen mee zou kunnen, omdat er blijkbaar met een kleiner vliegtuig gevlogen werd. Inderdaad zijn er 50 mensen achtergebleven, maar daar hoorde ik gelukkig niet bij. Toen we eindelijk in het vliegtuig zaten, konden we weer niet meteen weg. Dit keer omdat een wagentje hydraulische vloeistof had gelekt die opgeruimd moest worden. Gelukkig duurde dat niet zo lang en tegen half 2 gingen we dan toch eindelijk de lucht in. De vlucht zelf was prima; eten en drinken was goed verzorgd en had niet het idee dat we 8,5 uur hadden gevlogen. Na het landen duurde het wachten helaas gewoon weer voort. We stonden in een lange rij voor de (chagrijnige) douane en het was een uur of 6 plaatselijke tijd (i.p.v. het geplande half 4) toen we eindelijk buiten stonden. Gauw met z'n allen naar het restaurant afgereisd waar we zouden dineren, gelukkig hadden ze de tafel kunnen behouden. Het eten was lekker, maar daarna had ik het ook wel gezien voor die avond. Zelfs het bierfest dat buiten aan de gang was, klonk niet aanlokkelijk meer. Mijn gastvrouw woont gelukkig niet ver buiten het centrum van Washington DC, dus met 10 minuten rijden waren we ook thuis. Daar meteen in bed gestort en raar geslapen ten gevolge van de jetlag.

Zondag, 12 oktober:
Na de rare nacht slaap vroeg wakker geworden doordat de baby aan het huilen was. Ja, ik zit gezellig bij een gezin ;) Mijn gastvrouw is getrouwd, en heeft 3 kinderen in de leeftijden van 9, 7 en 2. Gelukkig zijn ze buiten het huilen om lief, haha. Vienna, het plaatsje waar ik zit, is een suburb van Washington DC en een typisch Amerikaanse buurt. De huizen zien er net zo uit als in de Sims (voor de kenners) en bij menig huis hangt een Amerikaanse vlag buiten. Ook is alles super groot; de auto's, de meubels (vooral de tv), de gebouwen overal. In ieder geval, na vanmorgen ontbeten te hebben, zijn we tegen een uur of 11 naar DC gereden. We hebben alle bekende dingen bekeken: de Needle, Lincoln memorial, oorlogen memorials en natuurlijk het Witte Huis, dat in het echt overigens heel klein is. Ook hebben we in een restaurantje geluncht dat met ouderwets Amerikaanse spullen was ingericht. Als er wat ander personeel had gestaan, was het net echt geweest. We hebben een boel gelopen de hele dag, maar het was allemaal erg interessant en leuk. Het weer werkte ook goed mee gelukkig. Op de terugweg zijn we nog even langs een supermarkt gezien, en zoals al te verwachten zijn ook die hier reusachtig. Voor mijn Facebook-volgers, zie het filmpje over de ijsschappen.

Mijn eerste ervaringen zijn dus tot nu toe erg positief geweest! Het tijdsverschil blijft raar, maar een echte jetlag heb ik niet meer gelukkig. Vandaag (maandag) en morgen is mijn gastvrouw nog vrij, dus ik hoef nog geen school gerelateerde dingen te doen. Ik ga vandaag waarschijnlijk terug naar DC om musea te bezoeken en dan morgen lijkt winkelen me wel een goed idee. Ik houd jullie op de hoogte!

  • 13 Oktober 2014 - 15:39

    Petra Van Leeuwen.:

    hoi Fieke,wat leuk om die reisverslagen zo te kunnen lezen van jou. En natuurlijk ook via FB. En allemaal hele leuke foto's.Geniet er nog van en tot het volgende reisverslag.
    Groeten van ons vanuit Winterswijk.

  • 13 Oktober 2014 - 16:59

    Fieke Visser:

    Dankjewel! :)

  • 13 Oktober 2014 - 19:44

    Leo De Pree:

    Klinkt allemaal leuk en gezellig, mooi dat het tot nu toe goed gaat.
    Neem het er maar is goed van.

  • 14 Oktober 2014 - 23:54

    Fieke Visser:

    Bedankt Leo, gaat goed komen! :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Vienna

Fieke

Actief sinds 16 Jan. 2012
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 11799

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2014 - 25 Oktober 2014

Amerika

23 Januari 2012 - 02 Juni 2012

Belfast

Landen bezocht: