Zere poten dag - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Fieke Visser - WaarBenJij.nu Zere poten dag - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Fieke Visser - WaarBenJij.nu

Zere poten dag

Door: schimmig

Blijf op de hoogte en volg Fieke

24 Januari 2012 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Vandaag was dan mijn eerste echte dag in Belfast en dat is ook wel te voelen, want heb heel veel gelopen. Ik heb vanochtend in de kantine ontbeten. Dat kan van 8.00 tot 9.15 uur, dus je moet er helaas wel vroeg bij zijn. Maar als binnenkort de vakken beginnen zal ik ook wel vroeg op moeten staan, dus kan ik er vast aan wennen. Het ontbijt was wel goed, natuurlijk ook veel warm spul erbij.

Na het ontbijt heb ik even wat muntjes geregeld om de was te kunnen doen later deze week en daarna gingen papa en ik opzoek naar de dichtstbijzijnde supermarkt. Deze is redelijk dichtbij de universiteit, al zou ik het in de regen niet gaan lopen. Het was wel gaaf in de supermarkt, want ze hebben daar veel producten die je in Nederland niet hebt. Heb gezien dat er in mijn flat een oven in de keuken staat, dus ik ga sowieso de Noord-Ierse diepvriespizza uitproberen. Verder was ik onder de indruk van het aantal soorten Doritos-saus dat je hier kunt kopen, namelijk 5. Dus ik heb nog genoeg uit te proberen. Vandaag hebben we alleen even wat huishoudelijk dingen gekocht, zoals zeep en handdoeken, en wat flessen frisdrank. Het was nogal een zware terugtoch met twee grote tassen en bij de universiteit moet je ook nog eens een hele steile heuvel op. Gelukkig is er op de campus een coffeeshop, dus daar hebben we eerst wat gedronken voor we doorliepen naar mijn kamer.

Toen papa en ik weer een beetje bijgekomen waren, zijn we met de bus naar het stadscentrum gereden. Het is hier echt heel groot, zelfs onderweg naar het centrum kom je al kleinere centra tegen. Ik heb al een fish 'n chips zaak gezien waar ik zeker een keer heen wil en heb ook gezien waar de kroeg waar ik benieuwd naar ben zich bevindt. In de stad hebben we een beetje rondgelopen en wat winkels gekeken. Twee gave winkels waren sowieso de Disney-winkel (al hadden ze daar niet echt ongelooflijke dingen, maar toch) en een hele grote gamestore met allemaal merchandise enzo. Na een tijdje waren we moe en hadden we honger, dus zijn we naar het "One Pound Restaurant" geweest, waar ze goedkoop en lekker eten hadden. Daarna besloten we terug te gaan naar de universiteit, maar we konden de juiste bushalte niet meer terugvinden. Uiteindelijk bleek dat ik gelijk had over de locatie en kwamen we weer veilig terug.

Een uurtje geleden hebben we avondeten gehad in de kantine en nu zitten we op mijn kamer. Vanavond is er een karaoke avond in de students bar, met dat clubje andere uitwisselingsstudenten en de buddies. Ik ga er wel heen, maar niet om te zingen. Eens kijken wat voor bier ze tappen.

Morgen heb ik een heel programma van 10 tot 4 en ik denk dat ik dan ook meer te horen krijg over wat ik hier nu precies moet doen enzo. Dus tot die tijd is dit alles wat ik aan nieuwe informatie heb. Nieuwe foto's komen nog op Facebook!

  • 25 Januari 2012 - 05:17

    Wilco:

    Succes.
    Ik zal je blog in de gaten houden.

    Groetjes.

  • 25 Januari 2012 - 08:43

    Fieke Visser:

    Thanks en leuk! :)

  • 25 Januari 2012 - 13:36

    Leo:

    Ah, kiek an, de belangrijkste dingen heb je al ontdekt, goed zo.
    Verwen de pootjes maar is goed dan...........

  • 25 Januari 2012 - 13:41

    Angelique Oonk:

    nou, het klinkt allemaal heel gezellig.heel veel plezier enne dat stoffig op je kamer is zo verholpen hoor,ff sopje.kan je alleen niet helpen haha. gr angelique

  • 29 Januari 2012 - 11:59

    Ria En Wim:

    hallo fieke je reisverslag gelezen
    blij dat het goed met je gaat waren al bang dat je met pa weer mee naar huis zou komen
    al kennis gemaakt met verschillende nationalitaiten leuk joh
    maar eet niet te veel van die ontbijten
    anders ben je straks zon
    michelinpoppetje
    gr wim en ria

  • 29 Januari 2012 - 13:29

    Fieke Visser:

    Heey Ria en Wim!

    Bedankt voor jullie reactie! Ik ben inderdaad al overgestapt naar een minder calorierijk ontbijt, haha. Verder is het hier wel leuk hoor :)

    Groetjes,

    Fieke

  • 29 Januari 2012 - 15:16

    Petra VanLeeuwen:

    Hoi Fieke,
    Ik was net jouw verhalen aan het lezen.Wel leuk om te lezen wat je daar allemaal meemaakt en moet doen.
    Ik hoop dat je daar een fijne tijd zult hebben.
    Ik zal er nu wel vaker naar kijken nu ik weet weleke site het is.
    Groetjes van Petra van Leeuwen


  • 29 Januari 2012 - 15:24

    Fieke Visser:

    Hallo Petra!

    Dankjewel! Leuk dat je ook mijn verhalen volgt! :)

    Groetjes aan iedereen!

  • 13 December 2014 - 12:30

    Charles Destrée:

    Dag Fieke Visser,

    Bent u verwant met de Fieke Visser met wie ik op het Murmellius gymnasium in Alkmaar zat?
    En wier vader daar leraar geschiedenis was?

    Zoja, dan kan ik u een mooie herinnering laten weten.

    Ontvangt mijn vriendelijke groet,
    Charles Destrée
    (1926) historicus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Belfast

Belfast

Recente Reisverslagen:

07 Maart 2012

Tot zover de stageplaats. Nu: stage, deel 2.

23 Februari 2012

Aan de slag met stage

03 Februari 2012

Eerste lesweekje zit er alweer op!

31 Januari 2012

Aan de bak

29 Januari 2012

Het eerste weekend over de Noordzee
Fieke

Actief sinds 16 Jan. 2012
Verslag gelezen: 494
Totaal aantal bezoekers 11804

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2014 - 25 Oktober 2014

Amerika

23 Januari 2012 - 02 Juni 2012

Belfast

Landen bezocht: