Aan de slag met stage - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Fieke Visser - WaarBenJij.nu Aan de slag met stage - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Fieke Visser - WaarBenJij.nu

Aan de slag met stage

Door: schimmig

Blijf op de hoogte en volg Fieke

23 Februari 2012 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Hallo iedereen, het is alweer even geleden dat ik hier een update heb geplaatst. De 3 lesweken waren niet zo bijzonder en heb daarin weinig uitgevoerd. Vorige week woensdag ben ik een paar dagen terug naar Nederland geweest om iedereen weer even te zien. Dat was heel gezellig en ben blij dat ik niet zo ver weg zit en die gelegenheid heb. Dat is voor de andere uitwisselingsstudenten wel even anders.

Verder ben ik nu gestart met stage lopen. Het was eigenlijk de bedoeling dat ik daar afgelopen maandag al mee begon, maar ze konden geen school voor mij vinden. Gisteren is dat dan uiteindelijk toch gelukt en ik moet de komende 5 weken naar Orangefield Highschool. Dit is een middelbare school waar vooral working class leerlingen op zitten, wat wel een interessante ervaring is, aangezien we dat in Nederland eigenlijk niet meer kennen. Moest vanochtend dan voor het eerst komen kijken. Zag er behoorlijk tegenop met al dat strenge gedoe hier en ook het feit dat ik met twee bussen moet reizen maakte het er niet aantrekkelijker op. Maar ja, maar gewoon gegaan en na een tijdje in de bus zitten kwam ik dan aan bij de school. Mijn eerste indruk was dat het op een gevangenis leek, zowel van buiten als van binnen. Het was een heel oud en tochtig gebouw dat naar de Apenheul rook en zo lek was als een mandje. In de vensterbank liggen gewoon allemaal papieren doeken, omdat het houtwerk al weggerot is. Het stomme is dat ze wel in ieder klaslokaal een smartboard hebben, dus dat kan er wel vanaf. Maar ja, de mensen zijn gelukkig wel aardig. Ik heb bij twee docenten gekeken en ook wat meegeholpen met groepswerk. Dit was allemaal wel leuk en ik merk ook dat ik gelukkig niet echt problemen heb met de taal. Waar ik me wel een beetje zorgen over maak is wat ik precies moet doen. Vanaf eind volgende week moet ik namelijk zelf les gaan gegeven, maar ik heb geen idee wat. In Nederland krijg je gewoon een boek en een planner mee, maar hier is het allemaal heel anders, "verzin maar wat" als het ware. Nou, makkelijker gezegd dan gedaan als je nog nooit op zo'n school bent geweest. Maar ja, die man met wie ik vandaag meeliep wou mij daar wel bij helpen, dus ik ga er vanuit dat dat ook allemaal wel goedkomt. Het zullen wel lange dagen worden, maar hopelijk gaan de weken dan ook lekker snel voorbij zodat ik gauw mijn 3 weken vakantie heb!!

O, en het grappigste vandaag was toen ik wilde gaan roken. Het was lunchpauze en ik vroeg al zo aan de docent waar ik dan heen moest, gebaarde hij naar een vrouw die ook rookte. Dus ik daarheen en die vrouw was helemaal gehaast enzo. Ik had m'n eigen shag niet bij de hand, maar dan kreeg ik wel een peuk van haar, want we hadden maar weinig tijd. Dus ik denk, dat is eerst een heel eind lopen naar het rookhok. Gaat ze tot mijn grote verbazing in haar auto zitten, ik er ook in, en we reden weg. Allemaal straten door en uiteindelijk stopten we in een of ander verlaten straatje, waar nog een leraar met z'n auto stond. Die vrouw vertelde dat de leraren niet in het zicht van de leerlingen mogen roken en dat ze daarom tijdens de pauze heel snel hier naartoe rijdt en dan weer terug naar school. Nou, zoiets belachelijks heb ik nog nooit gehoord. Gelukkig kan ik dan met haar mee rijden, maar wat een onzin. Begin dit land steeds raarder te vinden, de kinderen mogen hier niks en dan vindt iedereen het zo gek dat ze ontsporen. Laat ik maar zeggen dat je Nederland leert waarderen als je alles hier ziet.

Nou ja, tot zover alles wat ik hier weer beleefd heb. De komende tijd zal dus vooral stage zijn en achterlijke lesplannen maken. Tot de volgende keer!

  • 23 Februari 2012 - 21:36

    Kelly:

    Serieus? Jullie moeten ergens heen rijden om te roken? Zoiets belachelijks heb ik nog nooit gehoord. Ik snap wel dat ze liever niet hebben dat de kinderen het zien, maar ergens naar een verlaten straatje rijden is wel heel extreem.

  • 23 Februari 2012 - 21:36

    Kelly:

    Serieus? Jullie moeten ergens heen rijden om te roken? Zoiets belachelijks heb ik nog nooit gehoord. Ik snap wel dat ze liever niet hebben dat de kinderen het zien, maar ergens naar een verlaten straatje rijden is wel heel extreem.

  • 23 Februari 2012 - 21:39

    Hans Visser:

    Fijn dat het allemaal wel mee valt en dat het goed verlopen is, nog een fijne avond en tot morgen.
    groetjes, papa.

  • 23 Februari 2012 - 21:44

    Leo:

    Oléeeeee, nou lekker roken dan maar.
    Succes met het lesgeven, komt vast allemaal goed.

  • 23 Februari 2012 - 23:19

    Fieke Visser:

    @ Kelly: Hahaha ja idd, vind het ook belachelijk!

    @ Papa: Ja inderdaad! Tot morgen!!

    @ Leo: Hahaha, ik hoop het ook, al die Hennyhoorns hier....

  • 24 Februari 2012 - 03:28

    Anniek:

    Heeee Fieke! :)

    Hahaha, dat is echt raar inderdaad.. dat de docenten eerst weg moeten rijden om te kunnen roken! :S
    Hopelijk krijg je een leuke groepen leerlingen en hoef je niet zo heeeeeeel veel tijd in je lesplannen te stoppen! :P Haha!
    Succes!! :)
    Liefs vanuit NY

  • 24 Februari 2012 - 03:46

    Werner:

    it's funny, 'cause every day I spend here I appreciate the Netherlands less and less. Weird smoking regulations or not ;)

  • 25 Februari 2012 - 14:46

    Angelique:

    nou meid inderdaad allemaal vreemd.maar zo leer jeje eigen land iets meer waarderen ookal zijn daar ook regels haha.maar goed met die rook regels op schhol daar,wie weet kom je er nog wel vanaf hahaha.
    veel succes verder en ik hoop voor jou nog heel veel plezier.je bent in ieder geval een hele ervaring rijker,
    groetjes angelique

  • 25 Februari 2012 - 19:06

    Wimenria:

    nou fieke je beleeft daar nog eens wat
    volgens mij is daar geen dag hetzelfde
    het lesgeven zal vast goed verlopen
    en wat dat roken betreft als je nou op de pot gaat zitten ben je toch ook buiten het zicht van de leerlingen
    veel succes deze week
    groetjes

  • 29 Februari 2012 - 14:24

    Jan Linders:

    Hi Fieke,

    Funny coincidence: next to the little window in which I'm typing my reaction to you it says: "Stop met Roken voor slechts 27.95 per uur" -:) This is an offer you can't refuse! Hilarious picture indeed: teachers smoking in their cars in a secret,dark alley, hiding away from their pupils! Take care, greetz,
    Jan

  • 07 Maart 2012 - 15:38

    Fieke Visser:

    Bedankt voor alle reacties nog!! Ben zelf een beetje laat met reageren, maar zal vanaf nu weer wat vaker hier kijken ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Belfast

Belfast

Recente Reisverslagen:

07 Maart 2012

Tot zover de stageplaats. Nu: stage, deel 2.

23 Februari 2012

Aan de slag met stage

03 Februari 2012

Eerste lesweekje zit er alweer op!

31 Januari 2012

Aan de bak

29 Januari 2012

Het eerste weekend over de Noordzee
Fieke

Actief sinds 16 Jan. 2012
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 11790

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2014 - 25 Oktober 2014

Amerika

23 Januari 2012 - 02 Juni 2012

Belfast

Landen bezocht: